PanyalıBasket

21 Mart 2013

Kadınlar Euroleague Final 8 Üzerine

Görsel

Bu sene maalesef Fenerbahçe dışındaki takımları pek takip edemediğimden normal sezonda yazı yazmayı tercih etmedim, Final 8 üzerine de yazmayı düşünmüyordum. Ama bizim kızların muhteşem mücadelesi (Allah nazarlardan saklasın) bir kaç şey karalamaya sevk etti beni…

Final 8 öncesi takımdan çok umutluydum. Gruplar belli olduğunda da bir kaza yaşayacağımızı düşünmüyordum. Fakat bu şekilde etkin oynayacağımızı da tahmin etmiyordum doğrusu. Turnuvaya başlangıç maçımız olan Bourges maçının 3. periyodunda takım aslında neler yapacağını gösterdi hepimize. Sonrasında Gruplarda karşılaştığımız ve 1 maç kaybettiğimiz Famila’yı da ezerek yenince herkesin iştahı biraz daha arttı. Sparta&K maçına da iyi başlamadık, İspanyol koçumuz Roberto Iniguez’in bu maçı gerekli sayı farkıyla kaybedip yarı finalde iki Rus devini eşleştireceğini düşündüm maç içersinde. Fakat takım 3. periyodu yine öyle güzel oynadı ki benim bu gereksiz şüphemi yerle bir etti ve harika 3 maç ile grup lideri olarak yarı finale yükseldi.

Bu sene statü değişti. Grup liderleri direk finalde karşılaşmıyor. (Güzel de oldu) Yan gruptan gelecek takım turnuva öncesi Galatasaray olarak gözüküyordu(Ben takılacaklarını tahmin ediyordum) Fakat Slovak takımı Good Angels Kosice o grupta Galatasaray’ı ilk maçta yenince işler değişti ve yarı finalde rakibimiz oldular. Onlar için de çok önemli başarı. Bazı takımların milyon eurolar harcayıp hiç galibiyet alamadan elendikleri bir ortamda kısıtlı bütçe ile yaptıkları iş alkışı hakediyor. UMMC ise bizim gibi sürprize izin vermeden rakiplerini eze eze yarı finale çıktı, onların rakibi de bizim grupta Sparta&K’ı yenerek iyi bir iş çıkaran Fransız Bourges Basket.

Yarı finalde de herhangi bir sürpriz olacağını tahmin etmiyorum ve Avrupa’nın en güçlü iki takımı UMMC ile Fenerbahçe’nin finalde karşılaşmasını bekliyorum.

Biraz daha Fenerbahçe’ye değinelim; son yıllarda bu kadar koordineli oynayan bir Fenerbahçe Kadın basketbol takımı olmamıştı. Sezon başında insanlar her sene olduğu gibi yine karalar bağlamıştı ama her fırsatta bu takıma güvenilmesi gerektiğini söylemiştim. Verameyenka takımın görünme kahramanı bana kalırsa, gerek savunmada gerekse hücumda harika işler çıkarıyor. Performansına hayran olmamak mümkün değil. Cappie’ye de ayrı bir parantez açmak istiyorum. Fenerbahçe’ye geldiği ilk seneden itibaren sürekli takip ettim onu, Kadın Basketbolcu piyasasında Amerikalı olup da bu kadar yürekten başka oyuncu yok, yeteneği inanılmaz zaten, o yetenek hırsla birleşince yapamayacağı iş yok kendisinin. Diğer oyuncularımız bildiğimiz gibi zaten, hepsi mükemmel oynuyorlar.

UMMC güçlü takım, saha avantajı da var kabul ama biz de en az onlar kadar güçlüyüz…

Allah kızlarımızın yolunu açık etsin, yolun sonu kupa inşallah…

Yorum Yapın »

Henüz yorum yapılmamış.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Yorum bırakın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.